CIRCUIT TRAINING

Iedere sport kent zijn eigen fysieke belasting. Bij hardlopen is de fysieke belasting vooral gericht op de benen en long/hart. Bovendien is bij hardlopen de belasting vrij eenzijdig. Terwijl je gehele lichaam ook bij kan dragen aan een betere loopstijl, minder kans op blessures en dus een lekkere manier van hardlopen.

Om dit voor elkaar te krijgen hebben we 1 x per week een zaaltraining toegevoegd aan ons trainingsprogramma. Deze zgd. Core Stability training zorgt ervoor dat je gehele lichaam sterker wordt en de loopfunctie beter gaat ondersteunen. Je voorkomt hiermee blessures, zorgt voor een betere “loophouding”en bovendien wordt je sterker en strakker van deze oefeningen.

10 oefeningen 
We volgen 2x een circuit van 10 oefeningen,  waarbij de oefeningen verdeeld zijn in buikspier-, heup-, been-, arm- en rugoefeningen. Omdat de oefeningen allemaal gaan zonder zware gewichten of apparaten, maar puur gebruik makend van jouw eigen lichaamsgewicht, is het voor ieder niveau perfect te doen.

Je voert de oefeningen met tweetallen uit, waarbij telkens de 1 pauze heeft en de ander de oefening doet.

Muziek
Om het geheel nog wat leuker te maken , hebben we tijdens de oefeningen gezellige en motiverende muziek.

Cooling down in de vorm van een spel
De cooling down doen we in de vorm van (meestal) een kwartier volleyballen (voor de liefhebbers)

Wie mogen er meedoen?
Deelname aan deze zaalcircuittraining is voor iedereen, wel of geen lid van de loopgroep. Zit je bij een andere club of vereniging, ook dan ben je van harte welkom!

De kosten?
Als je lid bent van de loopgroep TITUS betaal je 2 euro per keer. Ben je geen lid, dan betaal je slechts 3 euro per keer. Je hoeft dus geen lid te worden en er zit ook geen verplichting aan. Je betaalt per keer. Hoe uniek is dat!

IEDEREEN IS DUS VAN HARTE WELKOM OM MEE TE DOEN  


Lokatie: Sporthal Wassenaer Obdamstraat 1, 7391WJ TWELLO
Tijdstip: Donderdagavond van 19.15 uur tot 20.15 uur (als je met de cooling down meedoet tot 20.30 uur)